Suradnja škole i obitelji jedna je od nužnih pretpostavki za uspješnost i zadovoljstvo svih sudionika odgojno-obrazovnog procesa (djece, roditelja i nastavnika) tijekom djetetovog školovanja. Prva crta suradnje obitelji i škole je razrednik. Razrednik je, u najširem smislu riječi,učenikov školski roditelj. Razrednik se u svom radu oslanja na  kolege nastavnike, stručne suradnike, ravnatelja, stručnjake i službu izvan škole, te učenikove roditelje .

Suradnički odnos roditelja i nastavnika zasnovan na povjerenju i poštovanju te dvosmjernoj komunikaciji u prihvaćanju prava i obveza je ključ kvalitetnog odgoja. Suradnički odnos između roditelja i nastavnika je onaj u kojem su oni:

Dobit sudionika odgojno-obrazovnog procesa od razvijenog suradničkog odnosa obitelji i škole: (Nastavnički priručnik)

 

Dijete Roditelji Nastavnici

Vjerovanje kako mu roditelj može pomoći

Bolji školski uspjeh

Veće samopouzdanje

Manje problema ponašanja

Vrednuju obrazovanje kao sastavni dio života i obitelji

Povećanje kompetencije za pružanje podrške i pomoći djetetu

Bolje razumijevanje rada u školi

Promjena nepoželjnih ponašanja prema djetetu

Povećana opća briga o djetetu

Bolja disciplina u razredu

Uspješnije usmjeravanje znanja, vještina i navika

Veće zadovoljstvo svojim  radom i profesionalnom ulogom

Jačanje i rast komunikacijskih kompetencija