Suradnja škole i obitelji jedna je od nužnih pretpostavki za uspješnost i zadovoljstvo svih sudionika odgojno-obrazovnog procesa (djece, roditelja i nastavnika) tijekom djetetovog školovanja. Prva crta suradnje obitelji i škole je razrednik. Razrednik je, u najširem smislu riječi,učenikov školski roditelj. Razrednik se u svom radu oslanja na kolege nastavnike, stručne suradnike, ravnatelja, stručnjake i službu izvan škole, te učenikove roditelje .
Suradnički odnos roditelja i nastavnika zasnovan na povjerenju i poštovanju te dvosmjernoj komunikaciji u prihvaćanju prava i obveza je ključ kvalitetnog odgoja. Suradnički odnos između roditelja i nastavnika je onaj u kojem su oni:
Dobit sudionika odgojno-obrazovnog procesa od razvijenog suradničkog odnosa obitelji i škole: (Nastavnički priručnik)
Dijete | Roditelji | Nastavnici |
Vjerovanje kako mu roditelj može pomoći Bolji školski uspjeh Veće samopouzdanje Manje problema ponašanja Vrednuju obrazovanje kao sastavni dio života i obitelji |
Povećanje kompetencije za pružanje podrške i pomoći djetetu Bolje razumijevanje rada u školi Promjena nepoželjnih ponašanja prema djetetu Povećana opća briga o djetetu |
Bolja disciplina u razredu Uspješnije usmjeravanje znanja, vještina i navika Veće zadovoljstvo svojim radom i profesionalnom ulogom Jačanje i rast komunikacijskih kompetencija |