STEP4VET
KORAK DALJE U OSIGURANJU KVALITETE
STRUKOVNOG OBRAZOVANJA KROZ
MODERNIZACIJU POSTOJEĆIH KURIKULUMA
Tehnička škola Slavonski Brod kao koordinator nacionalnog konzorcija, provela je još jedan projekt mobilnosti, ovaj put nastavnog i nenastvanog osoblja. Projekt financira Europska unija, a sredstva je odobrila Agencija za mobilnost i programe EU u sklopu Erasmus+ programa KA1 za područje strukovnog obrazovanja i osposobljavanja.
Projektom Step4VET ostvarena je mobilnost 12 sudionika u Espoo (Finska) u razdoblju od 3.4.2016.-10.4.2016.
Tehnička škola Slavonski Brod djelovala je kao koordinator nacionalnog konzorcija koji čine još tri strukovne škole iz regije i to: Tehnička škola Sisak, Tehnička škola Županja i Tehnička škola Požega. Partnerska ustanova u ovome projektu je bila finska Omnia, ustanova koja je 2013. primila državnu nagradu za kvalitetu u obrazovanju uz priznanje za najinovativnije okruženje za učenje.
Cilj projekta Step4VET je modernizacija postojećih kurikuluma partnerskih ustanova kroz inovativne pristupe Finskog obrazovnog modela u strukovnim obrazovnim programima te jačanje kapaciteta ustanova nacionalnog konzorcija na regionalnoj razini.
Ključne vrijednosti na kojima počiva cijelo društvo Finske, a time i obrazovni sustav, su POVJERENJE I ODGOVORNOST. Ove vrijednosti vidljive su u svim dijelovima profesionlanog i društvenog života, a na tim temeljima je finsko obrazovanje prepoznato u svijetu kao model uspješnog obrazovanja za 21.st..
Sudionici mobilnosti imali su priliku prisustvovati predavanjima, radionicama te posjeti nastavi i na taj način saznati u čemu je tajna iznimnog uspjeha finskog obrazovnog sustava. Sudionici su imali priliku saznati zašto je Omnia predvodnik u državnim i međunarodnim projektima za razvoj obrazovanja koji se temelje na sistematičnim i održivim rješenjima osnovnoškolskom i srednjoškolskom obrazovanju te strukovnom obrazovanju i učenju kroz rad. Sudionici su posjetili učilište Omnia, koje nudi više srednjoškolsko i strukovno obrazovanje za mlade nakon gimnazije ili općeg višeg srednjoškolskog obrazovanja, Centra za obrazovanje odraslih Omnia, Omnia centar za obrazovanje kroz rad/ naukovanje, koji nudi strukovno obrazovanje organizirano na radnom mjestu, dopunjeno teorijskim predmetima Omnia radionice za mlade, InnoOmnia, državno i međunarodno priznat centar za cjeloživotno učenje i poduzetništvo te Omnia centar za partnerstva u obrazovanju koja razvijaju i koordiniraju međunarodne projekte povećanja kapaciteta i programe profesionalnog razvoja. Imali su priliku prisustvovati nastavi, razmijeniti iskustva s finskim kolegama te razgovarati s učenicima o njihovim iskustvima u dosadašnjem obrazovanju.
Kroz modernizaciju kurikuluma, a sve u skladu s potrebama tržišta rada, sudionici mobilnosti su kroz predavanja stručnjaka za razvoj kurikuluma (Ms. Sirije Hassinen, Ms. Kirsti Nopanen, Mr. Esko Lius, Mr. Jouko Kivimetsä i dr.) saznali kako Omnia pred nastavnike postavlja izazov izlaska iz ustaljenih načina rada i prihvaćanje suvremenih metoda poučavanja 21.stoljeća. Povezujući usavršavanje nastavnika, provođenje novih pedagoških smjernica i osmišljavajući pozitivno okruženje za učenje, Omnia uspijeva ponuditi vrhunski primjer profesionalnog razvoja, kao i nova rješenja kojima mogu zainteresirati učenike, stvarajući od njih gospodare svojih cjeloživotnih putova učenja. Isto tako, Omnia je dom jedinstvenog poduzetničkog centra. Okupljajući poduzetnike, učenike i nastavnike sa svih razina obrazovanja, InnoOmnia ruši granice i radikalna je inovacija koja ujedinjuje domene učenja i posla.
Pod vođenjem škole u 21. st. finski obrazovni sustav podrazumijeva izradu individualnog plana rada (Individual study path) za svakog učenika te samoprocjenu. Obrazovni sustav nema ocjenjivanja, a naglasak je stavljen na učenje u stvarnom radnom okruženju. Uspjeh učenika koji završava svoje strukovno obrazovanje procjenjuje se demonstracijom vještina (Demonstration of skills) na radnom mjestu u kojem sudjeluju učenik, mentor i instruktor na radnom mjestu.
U skladu s ishodima projekta Step4VET sudionici mobilnosti su svoja pitanja u razgovoru s kolegama usmjerili upravo prema razvojnom procesu takvom pristupu poučavanju, izradi kurikuluma za pojedina strukovna zanimanja digitalnom okruženju za učenje, uključujući i programe/alate te pedagoške tehnike i metoda učenja.
Očekivani ishodi projekta su: smjernice za modernizaciju školskog kurikuluma i Europskog razvojnog plan ustanova nacionalnog konzorcija, preispitati opseg i parametare razvoja školskog kurikuluma na temelju iskustava mobilnosti, kroz proces implementacije primjeniti nove vještine i kompetencije u radu, ostvariti prijenos inovacija za daljnji razvoj školskog kurikuluma, samoprocijeniti dosadašnji rad i stvoriti uvjete za poboljšanje istog.
U kulturološkom dijelu programa partneri su osigurali različita predavanja i susrete kojima su se sudionici mogli upoznati sa zemljom domaćinom, njezinim kulturnim i prirodnim obilježjima, stilom života te zahtjevnim finskim jezikom. Sudionici su se upoznali s povijesnim i kulturnim obilježjima Helsinkija, posjetili glavne znamenitosti finskog glavnog grada, imali priliku isprobati tradicionalnu finsku kuhinju te posjetiti brojne kuluturne sadržaje koje nudi Helsinki.
Autorica teksta: Jadranka Krajnović, voditeljica projekta
« Studeni 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |