Jedan od popularnih oblika nasilja među vršnjacima koji donosi moderno doba tehnologije je i nasilje putem mobitela. Uključuje bilo kakav oblik poruke zbog koje se osoba osjeća neugodno ili joj se tako prijeti – može biti tekstualna, video-poruka, fotografija, poziv – odnosno bilo kakva višestruko slana poruka kojoj je cilj uvrijediti, zaprijetiti, nanijeti bilo kakvu štetu vlasniku mobilnog telefona.
Što mogu učiniti roditelji?
Nasilja na internetu sve je više, a u okruženju virtualne komunikacije na prvi se pogled čini kako zakon, tehnologija, škole i roditelji mogu učiniti vrlo malo za njegovo zaustavljanje. Djeci su sve više dostupna moćna tehnička sredstva, a odrasli, nažalost, najčešće nisu svjesni opasnosti. Često ne kontroliraju što djeca rade na različitim tehničkim pomagalima (što pišu u porukama, što slikaju mobitelima i sl.) zato što za to ili nemaju vremena ili ne žele narušiti privatnost vlastite djece. Mnogi se roditelji i zbog vlastitog neznanja i neiskustva u elektroničkom području osjećaju nesigurnima i nemoćnima pa o tome niti ne razgovaraju sa svojom djecom. Osjećaju se prilično bespomoćnima, jer ne znaju što trebaju učiniti.
Edukacija,razgovor i nadgledanje djece neprocjenjivo su važni za razvijanje prikladnog ponašanja.
Roditelji trebaju razgovarati sa svojom djecom o kompjutorskoj etici, dogovoriti pravila ponašanja na internetu i, kao najvažnije, definirati posljedice kršenja tih pravila. Trebaju poučiti djecu da nikad ne pokazuju svoje lozinke ili da se ne svađaju i ne ponašaju nasilno na internetu.
Kratki savjeti roditeljima:
Preuzeto iz brošure " Nasilje i mladi"
Suradnja škole i obitelji jedna je od nužnih pretpostavki za uspješnost i zadovoljstvo svih sudionika odgojno-obrazovnog procesa (djece, roditelja i nastavnika) tijekom djetetovog školovanja. Prva crta suradnje obitelji i škole je razrednik. Razrednik je, u najširem smislu riječi,učenikov školski roditelj. Razrednik se u svom radu oslanja na kolege nastavnike, stručne suradnike, ravnatelja, stručnjake i službu izvan škole, te učenikove roditelje .
Suradnički odnos roditelja i nastavnika zasnovan na povjerenju i poštovanju te dvosmjernoj komunikaciji u prihvaćanju prava i obveza je ključ kvalitetnog odgoja. Suradnički odnos između roditelja i nastavnika je onaj u kojem su oni:
Dobit sudionika odgojno-obrazovnog procesa od razvijenog suradničkog odnosa obitelji i škole: (Nastavnički priručnik)
Dijete | Roditelji | Nastavnici |
Vjerovanje kako mu roditelj može pomoći Bolji školski uspjeh Veće samopouzdanje Manje problema ponašanja Vrednuju obrazovanje kao sastavni dio života i obitelji |
Povećanje kompetencije za pružanje podrške i pomoći djetetu Bolje razumijevanje rada u školi Promjena nepoželjnih ponašanja prema djetetu Povećana opća briga o djetetu |
Bolja disciplina u razredu Uspješnije usmjeravanje znanja, vještina i navika Veće zadovoljstvo svojim radom i profesionalnom ulogom Jačanje i rast komunikacijskih kompetencija |
« Travanj 2025 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
31 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 |
14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 |
21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 |
28 | 29 | 30 | 1 | 2 | 3 | 4 |
5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |